Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
 
-A A A+

Odsłon: 18533.   Data dodania: 2008-05-29

 

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) Urząd Gminy w Rytwianach uruchomił Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Do złożenia dokumentu poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą konieczne jest posiadanie konta na platformie ePUAP - rejestracja i korzystanie z niego jest bezpłatne.
Jeżeli chcesz założyć konto wejdź na stronę ePUAP - załóż konto

Instrukcje i podręczniki

Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) Urzędu Gminy Rytwiany:  adres skrytki urzędu:  /pk43lj2a8s/skrytka  lub /pk43lj2a8s/SkrytkaESP

Aby wysłać do urzędu dokument za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy zalogować się na stronie http://epuap.gov.pl lub https://epuap.gov.pl/wps/portal a następnie wyszukać Urząd Gminy Rytwiany w liście odbiorców dokumentu wpisując polu wyszukiwania: Urząd Gminy Rytwiany

Katalog Spraw: http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/pk43lj2a8s

Link bezpośredni do formularza z pismem ogólnym, należy się zalogować i w polu "znajdz urząd" wpisać: Urząd Gminy Rytwiany 

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe

Wypełniony formularz należy opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez uprawnionego polskiego wystawcę lub profilem zaufanym epuap.

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym epuap,
2. Dokumenty elektroniczne muszą zawierać zgodne z prawdą dane osobowe osoby go składającej,
3. Akceptowalne formaty załączników: TXT, DOC, RTF, ODT, PDF, XLS, GIF, TIF, BMP, JPG, ZIP
4. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3,5MB.
5. Dokumenty lub nośniki zawierające wirusy komputerowe oraz inne szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.


Poniższe informacje pochodzą ze strony https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany z dn. 03.08.2018 r.

Załóż profil zaufany

Chcesz załatwiać sprawy urzędowe online? Potrzebujesz profilu zaufanego (eGo). To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzać swoją tożsamość w internecie (służy jako twój elektroniczny podpis). Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Przez internet

Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu. Są 2 sposoby — za pomocą internetowego konta bankowego lub certyfikatu kwalifikowanego (jeżeli go masz).

Za pomocą internetowego konta bankowego

Konto bankowe wykorzystuje się do szybkiego i bezpiecznego zakładania i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że twoje dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie musisz już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.

Profil zaufany potrzebuje do identyfikacji tylko podstawowych informacji, takich jak imię, nazwisko czy numer PESEL. Za pomocą konta bankowego złożysz profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.

Jak założyć profil zaufany

  1. Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, na przykład wejdź na stronę banku lub zadzwoń na infolinię.
  2. Zaloguj się na swoje konto bankowe.
  3. Wyszukaj formularz o założenie profilu zaufanego.
  4. Wypełnij go.
  5. Wyślij formularz. W ten sposób założysz profil zaufany.

Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się na swoje konto profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania Przez bankowość elektroniczną. Zaloguj się na swój profil zaufany.

Jeżeli nie możesz lub nie chcesz zakładać profilu zaufanego za pomocą konta w banku — możesz założyć go w punkcie potwierdzającym. Szczegóły znajdziesz w opcji załatwienia sprawy w punkcie potwierdzającym.

Za pomocą certyfikatu kwalifikowanego

Jeżeli masz certyfikat kwalifikowany, możesz użyć go do założenia profilu zaufanego. Twoje dane z certyfikatu kwalifikowanego są wiarygodne (zostały uwierzytelnione), dlatego nie musisz już potwierdzać ich w urzędzie. Dzięki temu profil zaufany założysz od ręki, bez wychodzenia z domu.

W punkcie potwierdzającym

Punkty potwierdzające to różne urzędy i banki. Wniosek o założenie profilu zaufanego wysyłasz przez internet, a swoje dane potwierdzasz osobiście w dowolnym punkcie potwierdzającym (również za granicą).

Gdzie potwierdzić profil zaufany

Sprawdź adres najbliższego punktu potwierdzającego:

  1. Wejdź w wyszukiwarkę punktów potwierdzających na stronie profilu zaufanego.
  2. Kliknij przcisk Filtr po prawej stronie.
  3. W polu Miejscowość wpisz nazwę miasta.
  4. Kliknij przycisk Filtruj.
  5. Wyświetli ci się lista wszystkich punktów potwierdzających w twoim mieście.

Czym jest profil zaufany

Profil zaufany to zbiór informacji o użytkowniku. Wprowadzone dane są weryfikowane. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany, jest wiarygodna — nikt nie może się pod nią podszyć. Dane na profilu zaufanym są odpowiednio zabezpieczone, aby nikt — poza właścicielem — nie miał do nich dostępu i nie mógł ich wykorzystywać.

Za pomocą profilu zaufanego potwierdzisz swoją tożsamość w internecie i podpiszesz elektroniczne dokumenty — na przykład gdy składasz wniosek przez internet, nie musisz go drukować, podpisywać i skanować albo dosyłać go pocztą do urzędu. Wystarczy, że podpiszesz go profilem zaufanym.

Jak długo jest ważny profil zaufany

3 lata. Potem możesz przedłużać jego ważność o kolejne 3 lata.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna.

Co przygotować

  • dowód osobisty lub paszport,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji.